Het lijkt zo simpel. Met wat tekst en beeld een paar pagina’s in een webruimte zetten en de klus is geklaard. Het kan! Wil je echter je moeite beloond met bijvoorbeeld bezoekers of een high ranking erkenning door Hare Hoogheid Google, dan vraagt deze exercitie toch enige voorbereiding.

Wie slim omgaat met tekst zet de juiste woorden op de juiste plek. Zo scoor je goed bij Google én je bezoekers omdat je gevonden wordt op de boodschap die jij of je bedrijf uitdraagt. Zorg evenwel ervoor dat de boodschap die je wilt uitdragen de taal is van je vak, je bezoekers en de bezoekers in de branche.

KERNWOORDEN GEBRUIKEN

Hoe zet je deze kernwoorden dan het beste in op je website? Logisch …. op de plekken waar bezoekers en Hare Hoogheid Google deze woorden het meest in het oog vallend tegenkomen. Deze plaatsen zijn onder meer:

  1. VERWERKT IN DE TITEL VAN JE WEBSITE
    Verhuur je beroepsmatig bijvoorbeeld trouwauto’s en je bedrijf heet PerfectCar, neem de term trouwauto, een alternatieve benaming voor het verhuren van (trouw)auto’s of een belangrijk kenmerk uit je branche op in de titel van je website.
    Voor de autoverhuurder kan dat zijn: “PerfectCar | De perfecte trouwauto voor jullie mooiste dag”.
    (TIP: zorg dat de titel max. 65 tekens beslaat)StudioMannimo_GoedeTitel-Google_635
  2. VERWERKT IN HET WEBADRES
    Laat de term van je beroep of activiteit terugkomen in de url van de website. Ben je voor je opdrachten met name lokaal werkzaam, ben dan zo handig om ook een plaatsnaam of regio toe te voegen aan de url. Voor potentiële opdrachtgevers die graag dicht bij huis willen samenwerken met partners, maakt dat het vinden van jou wel zo makkelijk.
    De autoverhuurder zou als domeinnaam kunnen registreren: www.perfectcar _trouwauto.nl
  3. IN DE BESCHRIJVING VAN DE PAGINA
    Neem ook in de beschrijving van de pagina de relevante woorden op van je beroep of branche. Een handig hulpmiddel daarbij zijn de plugins van Yoast. Al typend geeft een kleur de score aan van de mate waarin de kernwoorden zijn opgenomen in de paginabeschrijving.
  4. IN DE KOPTEKST VAN ALINEA’S OP DE PAGINA
    Wil je de kers op de taart, gebruik dan alinea’s in je tekst en zet boven elke alinea een koptekst. Een koptekst met uiteraard een verwijzing naar de activiteit die je uitoefent.

Met deze eenvoudige kneepjes zet je de juiste woorden op de juiste plek. Maakt het voor zoekmachines en potentiële opdrachtgevers gemakkelijk om je te vinden op je boodschap!